bref

TTF2017-banner-690x96px-1.gif

• Vești bune pentru iubitorii de legi trăznite: ministerul finanțelor taxează micul dejun de la hoteluri pe post de înnoptare. Argumentul e unul imbatabil. Cică e pe aceeași factură. Ar trebui niște facturi speciale, pentru somn.

• Un proiect ambițios vizează trecerea atribuțiilor guvernamentale referitoare la turism în cârca autorităților locale. Astfel, primăriile ar urma să clasifice hotelurile, printre altele. De exemplu, Hotelul Ramada din Brașov va trebui clasificat de cineva de la Primăria din Săcele. Până la urmă, cine nu se pricepe la turism în țara asta?

• Delta Dunării are aplicație proprie în AppStore și GooglePlay. Partea frumoasă este că poți fi localizat și în lipsa unui semnal GSM, astfel că nu te mai poți pierde pe canale. Navigație plăcută!

• A mai venit un Măr de Aur în România. Acuma la Târgu Jiu. Distincția este acordată de Federația Internațională a Jurnaliștilor și Scriitorilor de Turism.

• Domeniile Ostrov au lansat gama de vinuri Istros. Vinurile nu sunt rele deloc.

• Două sute de mii de euro a costat centrul de informare turistică de la Malu cu Flori, județul Dâmbovița. De la inaugurarea din luna mai și până acum, știți câți vizitatori au trecut pragul? Ați ghicit: niciunul.

Redacţia

 Delicatul domn Burcea era să plesnească atunci când a văzut planurile primarului din Năvodari de modernizare a zonei costiere a orașului. Cel puțin așa susține chiar domnia sa. (Citiți în ediția de print: “Reacție bizară a agențiilor de turism din București. Se opun modernizării plajei din Năvodari”)

 Scurta vară fierbinte se apropie de sfârșit. Nu înainte ca televiziunile să anunțe de Sfântă Mărie că au venit pe litoral 250.000 de suflete. În zadar s-au străduit mai mulți oameni inteligenți să explice că așa ceva nu e posibil, în condi]iile în care nu există decât 80.000 de locuri de cazare, incluzând și hotelurile închise, și nu s-a pus problema să fie 100% grad de ocupare în nici o zi pe litoral.

  În tot acest timp, japonezii au adunat 1,27 de milioane de turiști doar în luna iulie.

 În luna septembrie se va ține un Forum dedicat segmentului incoming, manifestare organizată de devotații Raluca Repanovici și Traian Bădulescu. Revista tour.ist este partener media.

 Românii alocă un buget de 300 de euro de persoană pentru minivacanțele din timpul anului și își cumpără pachetele turistice pe ultima sută de metri.

Redacția

Titlurile ediției de print:

Avignon. Cel mai mare teatru din lume
Cărtărescu: Bucuria de a trăi e mai importantă decât literatura
Veliko Târnovo are 5000 de ani de istorie neîntreruptă
Domeniile Ostrov devin atracție turistică

 

 Cel mai ieftin mijloc de promovare în turism este, cu siguranță, facebook. Poți fi surprins să vezi câți agenți economici taie bugete de publicitate și năvălesc pe rețeaua de socializare. Costurile sunt chiar zero, pentru că o postare poate să facă oricine, chiar și patronii, oricât de certați cu tehnologia ar fi ei. În felul ăsta, ei scutesc mari cheltuieli și bătăi de cap. Tot ce trebuie este să primești like de la diverși. Azi, un like, mâine zece, poimâine o sută, uite așa, până la sfârșitul anului aduni zeci de mii de like-uri fără să bagi un ban. Problema apare însă, căci sunt și probleme, când trebuie să plătești angajații sau utilitățile. Asta pentru că, momentan, nimeni nu acceptă plata în like-uri. Pentru că, am uitat să vă spun, facebook-ul nu atrage nici un client. Adică, încasări zero. Mai pe românește, cât dai, atâta face.

 Scriitorul si publicistul Marian Constantinescu a fost ales președinte al Clubului Presei de Turism, organizație afiliată FIJET. Îi urăm succes.
Redacția

Destinații. Bulgaria de la Dunăre

Organizaţia bulgară de turism alternativ BAAT a implementat alături de alți parteneri, un proiect transfrontalier cu finanțare europeană menit să construiască de-a lungul Dunării româno-bulgare o zonă de turism cultural şi recreeere. Proiectul aduce laolaltă obiective din sudul României și din nordul Bulgariei, într-o experiență unică de cunoaștere și priveliști. Infotripul organizat de asociație la mijlocul lunii trecute cu jurnaliști români face parte din acest program european de mediatizare a atracțiilor din Lunca Dunării. La invitația BAAT au răspuns cele două magazine de turism lunare, Traveller Magazin și Tour.ist, periodicele Vacanțe la Ţară și Turism Club, precum și Radio Europa Fm. Au participat, de asemenea, scriitorul și publicistul Adrian Pârvu, precum și blogerul Ghid Zamolxe de la site-ul infotravelromania.ro. Traseul ales pentru ziariștii români a inclus pe lângă obiective din sudul României precum Mănăstirea Maglavit, cele mai importante locuri de la intrarea Dunării în Bulgaria și până la Silistra, orașul de unde fluviul curge doar prin România.
Nordul Bulgariei este o combinație neobișnuită dintre un stil de viață arhaic cu care bulgarii se mândresc și tehnologii de ultimă generație. Prin sate aproape pustii găsești hoteluri de 4 stele cu spa, saună cu infraroșu, abur uscat și umed și piscină cu apă încălzită. Prin bezna unei păduri, nemarcat și neluminat este drumul spre un hotel cu pereți de sticlă la băi, cu wi-fi și smart tv în fiecare cameră. Nu mizați pe calitatea drumurilor, dar nici nu vă speriați de trafic aglomerat. Chiar cuvântul trafic înseamnă foarte mult pentru zone mari. Şi, foarte important, mulți bulgari de lângă Dunăre vorbesc româna.

Răzvan ADAM
Citiți în ediția de print din noiembrie un material despre cele mai atractive locuri din nordul Bulgariei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>